Random Say From Writer


I need some hotstuff!!! :P


Saturday, October 10, 2009

He born to be great





AKULAH ADI PUTRA
Akulah Adi Putra
Membakar diri...
Menerangi orang lain


Duduk di kelas satu, tersiksa…!!!
Tiada siapa peduli…
Tetapi…
Aku bisa bezakan…
Ilmu yang Allah bagi,

Ilmu yang diajar guru


a,b,c….
one,two,three….
alif,ba ta...
Aku terlalu boring!!!

Di mana billion, di mana trillion,
Di mana tahfiz Al Quran,
Di mana doa-doa,
Untuk apa aku di sini???


Pandai aku hanya ditonton,
Comel aku cuma dipuji.
Aku malu…


U- Untuk apa semua ini???
Di mana mata hati mereka???


T- Tersirat mereka tak nampak,
Tersurat yang mereka puja…


Di mana silapnya???


R- Rasullulah memimpin ummah,
Aku akan memimpin umat Islam…InsyaAllah…


Allah Maha Mengetahui,
Untuk apa aku dilahirkan
Tahfiz Quran itu hebat,
Hafaz Yassin itu penerang hati.
Matematik itu tunjang ilmu.


Ayuh….
kita bertemankan Islam,
Kita tegakkan Bangsa Melayu…
Kita penuhkan ilmu di dada,
Kita jadikan...
Pemuda harapan bangsa,
Pemudi tiang Negara.


No comments: